Lempi pasta

published on

Sitruunaa, sitruunaa, ai että mä rakastan sitruunaa! Jos käyn kaupassa mä ostan aina sitruunan tai pari, vaikka mulla oliski niitä jo valmiiksi kotona. Tää ohje on Safkaa-brändin toisen luojan Hanna Gullichsenin luoma pasta, johon rakastuin heti, kun äidin kanssa päätettiin tätä reseptiä koittaa. Mun ensireaktio tais olla että WAU, törkeen hyvää! Tän pastan teko on tosi helppoa ja todella nopeeta. Ehdottamasti mun tän vuoden lemppari pasta!

Ohje:
2-3 henkilölle
250g nauha tuorepastaa/ kuivapastaa
yhden sitruunan raastettu kuori ja 3rkl sitruunamehua
25g voita
1dl kuivaa valkoviiniä  (loput kokin lasiin)
1,25 dl kuohukermaa
50g raastettua parmesaania
hyppysellinen suolaa & mustapippuria
muutama oksa timjamia/ hyppysellinen kuivattua timjamia

Itse olen käyttänyt kuivapastaa, joten heti vedellä täytetty kattila hellalle kiehumaan. 
Kun vesi kiehuu pasta sekaan ja noudata pakkauksessa olevaa aikaa.
Raasta parmesaani, mittaa valmiiksi voi, valkoviini ja kuohukerma.
Huuhdo sitruuna ja raasta kuori talteen. Vältä raastamasta sitruunan kuoren alla olevaa valkoista osaa.
Purista sitruunan mehu talteen.
Sulata voi pannulla ja lisää sitruunankuori ja sitruunamehu, keitä minuutin verran.
Lisää pannulle viini, kiehauta jälleen minuutti.
Lisää kuohukerma ja sekoita tasaiseksi ja lisää timjami. (Toimii myös ilman timjamia.) Anna olla miedolla lämmöllä n. 5 minuuttia, kunnes kastike sakenee.
Mausta kastike suolalla ja mustapippurilla. Lisää myös puolet parmesaani raasteesta.
Valuta pasta ja nostele kastikkeen sekaan. Pyörittele.
Annostele lautaselle ja lisää päälle vielä parmesaania.

Taivas miten hyvää!
 
 

RELATED POSTS

Lähetä kommentti

Kommentit

Popular Posts