Mieliteko

published on

Voi että mä nautin, mulla lähti tänään syyslomaviikko käyntiin. Tänään lähden yöksi Tampereelle ja torstaina suunnataan porukalla Budapestiin. Viikonloppu hurahti yllättävän äkkiä. Lauantaina kokoonnuttiin ystävien kanssa  ja siinä meni koko ilta yöhön asti jutellessa ja herkkuja syödessä. Muutaman hassun viinilasin jälkeen vaihdettiin spotifystä Top 50 lista vähän vanhempaan musiikkiin ja sen saattelemana päätettiin ystäväni kanssa mennä katsastamaan muiden lähdettyä Loimaan yöelämää. Sunnuntai oli pelipäivä! klo 17.00 hallille katsomaan lentopalloa ja niinhän siinä kävi että Loimaan Hurrikaani voittoon 3-0. Sitä ennen hesemätöt naamaan ja leffaa Nellin kanssa. Katsottiin magic mike xxl. Eipä ollut kummoinen leffa, lopun 15 minuuttia lukuunottamatta :D..
Mut mennään pikku hiljaa ruokaan. Viikonloppuna mun teki ihan himona mieli pastaa! Ja jotenkin kun on syksy ja katsoo ulos niin mun herahtaa heti sienten maku kielelle. Ja edeltävinä viikkoina aina kun oon ollut kaupassa oon ostanut sieniä? Heh.. Tiedän ettei pelkkä sienipasta ois toiselle osapuolelle sopinut lainkaan, joten kaupasta lähti mukaan myös pekonia!

 Ohje:
Sieni-pekonipasta

pussillinen/ paketti herkkusieniä
1 pkt pekonia
kolmen juuston kerma
nauhapastaa
1 tl sokeria
3rkl soijaa

Laita vesi kiehumaan pastaa varten. Lisää veteen suolaa ja öljyä. Kun vesi kiehuu, lisää pasta. Keitä ohjeen mukaan.
Pilko pekoni pieniksi paloiksi ja laita pannulle. Pilko sienet ja lisää pekonin joukkoon. Kun sienet näyttävät hyvin paistuneilta lisää sokeri ja soija. Sekoita ja lisää joukkoon kerma. Anna hautua pienellä lämmöllä hetken.
Nostele lautaselle ja nauti! 
Lisää halutessasi parmesania!



RELATED POSTS

Lähetä kommentti

Kommentit

Popular Posts