Banaaninen omppupiiras

published on


Kuulitte oikein baananinen omppupiiras! Olin viime viikolla ostanut siwasta ison säkillisen omenia, sillä siellä on Huihai-miten halpaa viikot menossa. Kyllästyin omena välipaloihin tänään ja halusin tehdä lopuista omenista jotain, en vain tiennyt että mitä. Jälkiruoka ihmisiä kun olen niin tottakai hetken pähkäilyn jälkeen päätin tehdä sitten omppupiirakkaa.
Mulla oli pari banaania ja olin joskus lukenut banaani piiraspohjasta, päätin siis tehdä vähän erikoisemman omenapiiraan. Tää onnistu tosi hyvin, maku on aivan mieletön ja pohja tosi pehmeä! Aion käyttää tätä piiraspohja reseptiä jatkossakin, täytteeksi pitää keksiä kyllä sitten jotain uutta ;)

Ohje:
Pohja:
2 banaania
2,5dl kaurahiutaleita
2 kananmunaa
1dl maitoa
1,5tl leivinjauhetta
1,5tl vanilliinisokeri

Päälle:
Omenia (Itselläni meni 4kpl pieniä omppuja)

Laita uuni lämpiämään 175 asteeseen. 
Sekoita pohjan ainekset keskenään kulhossa, kunnes taikina on tasaista. 
Voitele piirakkavuoka voilla ja kaada taikina vuokaan.
Pilko omenat ohuiksi siivuiksi. Lue seuraava vaihe tai skippaa ja rupea asettelemaan omenia taikinan päälle.
Seuraavaksi laitoin omenat pannulle voin ja sokerin kera, että ne vähän karamellisoituisivat. Kun omenat olivat hiukan ruskistuneita ja niihin oli tullut makeutta, laitoin pannun syrjään, että omenat jäähtyisivät niin, että niitä pystyy sormin koskettamaan.
Ja vasta tämän jälkeen minä rupesin asettelemaan omppuja pohjan päälle. 
Laita piirakka uuniin 30minuutiksi. 

Vinkki! Tarjoile vaniljakastikkeen tai maitorahkan kera.



 
RELATED POSTS

Lähetä kommentti

Kommentit

Popular Posts