Salaattipäivä

published on

Huh hellettä!  Mulla alkoi koulu tänään ja tietysti samaan aikaan alkaa Suomessa helteet.. No onneksi oli lyhyt päivä, niin pääsi loppupäiväksi nauttimaan auringosta. Äiti oli kylässä ja heti päästyäni kotiin, vaihdoin vaatteet ja suuntasimme ulos. Meidän piti mennä aluksi Pyynikille päin viettää päivää, mutta laiskuuttamme jäimme kotini lähiympäristöön pyörimään. Kävimme kirpparilla ja sen jälkeen suuntasimme jätskin kiilto silmissä Sorsapuistoon. Ja siellähän on  Minetti-kioski! Aa, ai että mä tykkään Minetin jäätelöstä, se sulaa suussa ja vaihtoehtoja löytyy todella monia. Tänään, aurinkoisen päivän kunniaksi otin "överin" kolmen pallon kipon. Toki äiti auttoi ja syötiin se puokkiin. Makuina suklaa, mansikka-valkosuklaa ja mango, liian hyvää.


Jäätelon jälkeen olikin hyvin aikaa laittaa spotifysta kesä biisit soimaan ja mennä parvekkeelle ottaa hetkeksi aurinkoa. Niin kauaksi aikaa, että tuli nälkä. Äkkiä jääkaapin luo katsomaan, mitä mä tänään teen ruoaksi. Katoin aineksi ja välähti, että saan väsättyä näistä katkarapu-feta salaatin. Nyt mietitte, että miksi mä kirjotan jostain salaatista, koska kaikkihan osaa tehdä salaattia? Kirjoitan siksi, että pienenä tyttönä, heti kun paloitteluveitsi pysyi kädessä mun eka bravuurini oli juuri tämä kyseinen katkarapusalaatti ja siitä se into ruokaa kohtaan lähti. Joten pidemmittä puheitta ohjeeseen.


 Salaattia, tomaattia, kurkkua, fetaa, katkarapuja, sitruunaa ja avokadoa. Avokado on lisätty salaatti ohjeeseen jälkeenpäin, mutta se tekee siitä vain entistä parempaa. Jokainen osaa koota jonkinlaisen salaatin, minä aloitan aina salaatista, sitten laitan muut vihreät, tässä tapauksessa kurkun ja avokadon, sitten tomaatti, feta ja koko komeuden päälle ravut.
Rapujen päälle puristan sitruunaa ja lorautan oliiviöljyä.
Lopuksi vielä ripaus suolaa ja kovempi "ripaus" sitruunapippuria, hehe

RELATED POSTS

Lähetä kommentti

Kommentit

Popular Posts